![]() |
||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||
|
ROZVOD Katolická církev zaujímá velmi přísné stanovisko, stejně tak dobře jako i Písmo zabraňuje rozvodu. Potíže nicméně nastávají, když by věřící řekl, že jedině Bůh má nad tím vším svrcho-vanost. Katechismus ukládá zbytečná omezení těm, kdo jsou v obtížném manželství. Tato omezení ovlivňují schopnost účastnit se tzv."životodárných" svátostí římskokatolické církve. Vidíme v Písmu různá místa, kde Ježíš mluvil o těchto věcech...
***************************************************
***************************************************
*************************************************** Podle Písma je rozvod možný za dvou podmínek. První se týká nevěry druhého partnera (Matouš 5:32, Mat 19:9). Druhý je možný jestli nevěřící partner chce opustit manželství, což má za následek opuštění (1.Korinstkým 7:15). Je to jasné v souvislosti Písem, že usmíření je vykonáno, ale Bůh umožní rozvod jen za těchto okolností. Z těchto různých pasáží vidíme, jak vážná jsou Svatá Písma a jak katechismus jedná s manželstvím. Nicméně, tyto pravdy, které přežívají v životech katolicky věřících, jsou konfrontovány s otázkou rozvodu. Římsko-katolická církev se toho pevně drží a kdo jde k rozvodu je donucen se zdržovat eucharistické svátosti přijímání (par.1650 a 1665) a katechismus prohlašuje jasně, že účast na svátostech je nezbytná pro spasení.(par.1129).Proto církev vytvořila cestu, jak obejít toto učení a vytvořila katolické zrušení svazku (anulování) a katolické učení o manželském rozdělení. Svatá Písma,drahý čtenáři,učí, že manželský status věřícího nemá vliv na spásu duše věřícího.
|